Viimsi lasteaia Rohelise rühma loomade projekt
Projektõpe on aktiivõppe vorm, kus uute teadmiste omandamine toimub läbi unikaalsete projektide loomise. Eesmärk on võimaldada lapsel õppekavaga sätestatud teadmisi ja oskusi omandada aktiivsel ning sisemiselt motiveeritud moel. Projektõpe keskendub ühele kindlale küsimusele või probleemile, millele leitakse lahendus läbi uurimusprotsessi. Olulised aspektid projektõppe puhul on kogukonna kaasamine, õpilaste autonoomsus ja päriselulisus.
Seekordses loomade projektis rääkisime koduloomadest ning lapsed meisterdasid rühma joonistusjaamas erinevaid loomi. Koostööna asuti valmistama koduloomadele keskkonda, kus nad elada saavad.
Pool rühmast valmistas taeva ja pool rühmast maa. Lapsed kasutasid erinevaid materjale ja vahendeid: plastiliin, paber, värvikriidid, käärid, liim, värvilised pliiatsid, vildikad, ajakirjad, duplo klotsid.
Kahe grupi tööst – maast ja taevast, valmis ühistöö. Lapsed said jutustada, mida nad oma töödel kujutasid. Teised kuulasid põnevusega. Arutlus viis tunneteni, mis uude kohta minemisel tekivad. Õpetaja palus lastel meenutada, kas nad mäletavad esimest lasteaia külastust. Vanessa meenutas, et tuli häbelikult ja kartis.
Seejärel tutvustasime lastele Ozobot robotit, kes saabus samuti esimest korda Rohelisse rühma. Ehk on tema ka häbelik või ei liigu nii kiiresti ja ruttu, kui meie tahame. Tuleb anda võimalus ja olla kannatlik.
Lapsed arvasid, et Ozoboti tõi meie rühma uudishimu. Nad mõtlesid talle põneva teekonna eelnevalt valminud maa ja taeva peal, mida mööda saab uudistama hakata. Teekond sai alguse taevas pilvede ja tähtede vahel, seejärel rändas ta kuu peale kuukoera juurest läbi. Edasi viis tee maa peale kasside juurde ning külla ootas ka koer oma kuudis. Siis kihutas otse Ameerikasse, kus kõrgel pilvelõhkujas, otse Vabadussamba kõrval, elab üürnik kass. Pikemalt peatuma jääda otsustast Ozobot aga jänes Uku Jaagup Tondi juures, kes esineb televiisoris saates.
Lasteklubi Väike Päike blogipostituste jagamise, refereerimise ja avaldamise tingimused.