RAHVUSVAHELINE MONTESSORIST INSPIREERITUD VANEMA-LAPSE MÄNGURING
Keel ja kõne, Loovus, Muusika

RAHVUSVAHELINE MONTESSORIST INSPIREERITUD VANEMA-LAPSE MÄNGURING

  • Lastele vanuses: 9kuud kuni 3aastat.
  • Asukoht: Tallinna kesklinn, Tuukri 11
  • Toimumisaeg: K 10:30
  • Kestus: 1 h 30 min
  • Kordus: 1 kord nädalas
  • Juhendaja: Keily Kaikkonen
  • Hind: 60€/kuus; 20€/kord

Montessorist inspireeritud vanema-lapse mänguring:

  • Lastele vanuses 9 kuud kuni 3 aastat.
  • Huviringi registreerumise kriteeriumiks on täiskasvanu piisav inglise või eesti keele oskus, mis võimaldab mõista mängurühma mentorit ja annab seeläbi motivatsiooni oma lapsega töötamiseks.
  • Osalejate arv ühes rühmas: 7 last.

Kohtume kord nädalas ning tunni pikkuseks on 1 h ja 30 min. See sisaldab:

  1. Tasuta tegevusi Montessori keskkonnas 60 minutit. Individuaalne töö Montessori keskkonnas läbi vastavate materjalide ja mänguasjade lapse peenmotoorika, eneseteenindusoskuste, keele, sensoorsete oskuste ning liigutuste koordinatsiooni arendamiseks.
  2. Inglise keele muusikatundi umbes 15-30 minutit. Rühmatöö, kus lapsed koos vanematega laulavad, tantsivad ja mängivad näpumänge.
  3. Vahepalade aeg, kus teie laps saab koos teistega laua ääres istuda ja näksida.

Mängurühma  juhendab Keily Kaikkonen, keskkond on ette valmistatud  AMI 0-3 õpetaja Margarita Raaliste poolt.

Ringi juhendab Keily Kaikkonen.

Õppe-eesmärgid:

  • viia  läbi õppetegevusi Montessori meetodi alusel
  • arendada lapsi ettevalmistatud keskkonnas ja individuaalse vabaduse kaudu
  • julgustada iseseisvust laste loomuliku uudishimu kaudu ja seda iga lapse isiklikus tempos
  • ergutada igat last, et aidata tal saada edukaks ja enesekindlaks inimeseks, kes panustab ühiskonda.

Ettevalmistatud keskkond:

Ettevalmistatud keskkond on üks Montessori hariduse alustaladest. See on kujundatud selliselt, et lapsed saavad ohutult ja vabalt ringi liikuda ning see kutsub lapsi eesmärgistatult tegutsema. Tegevuse saab laps ise valida ja iseseisvalt lõpule viia. Harjutades õpivad lapsed tegema paljusid asju, mis muudavad nad enese ja keskkonna eest hoolitsemise kaudu iseseisvamaks. See viib käe-silma koordinatsiooniharjutuste kaudu keskendumisvõime saavutamiseni, õpetab mitmeid konkreetseid igapäevaelu oskusi ja enesekindlust, kuid – mis veelgi tähtsam – arendab võimet valida ise oma tegevusi. Tegu on laste mõõtkavas maailmaga.

Ruumis on vahendid, mida vaadata, katsuda, kuulata, tunda ja teha! Lapsi julgustatakse vabalt ringi liikuma ja valima enda huvidele vastavaid tegevusi, nagu maalimine, taimede kastmine, riiete pesemine, sõpradega koos tantsimine ja laulmine ning töötamine vahenditega, mis arendavad peen- ja jämemotoorikat. Keskkond ja juhendaja võimaldavad lastel ikka ja jälle harjutada, kuni nad oskuse omandavad. Kannatlikus, usalduslikus ja austavas keskkonnas nähakse vigades õppimisvõimalust.

Piirangutega vabadus:

Lapsed valmistuvad selleks järk-järgult, sest peavad enne mitmesuguseid asju õppima. Samal ajal on vabadusel väga selged piirangud – lapsed ei saa lihtsalt teha seda, mida nad tahavad ja millal nad tahavad. Keskkond annab võimaluse harjutada vabadust koos piirangutega.

Kord annab turvatunde:

Ettevalmistatud keskkond on kodune ja hubane. See on kohandatud seal tegutsevate laste ea ja võimete ning rühma suuruse järgi. See on valgusküllane ja sõbralik ning selgelt struktureeritud. Igal asjal on oma koht ja laps õpib juba varakult panema asju, millega ta töötas, tagasi oma kohale. Kord ja selgus aitavad lapsel orienteeruda ja täiskasvanu abita tegutseda.

Keel:

Juhendaja kaasab lapsi mitmekülgsetesse ja huvitavatesse vestlustesse, mis toetavad last sellel ainukordsel perioodil, mil lapse keel ja kõne arenevad ülikiirelt. Juhendajad järgivad põhimõtet „üks inimene, üks keel“ ning räägivad lapsega alati vastavalt inglise või eesti keeles. 12. ja 36. elukuu vahel imevad lapsed keelt endasse nagu käsnad. Nad talletavad keerukaid sõnu sama kergelt kui lihtsaid. Sel põhjusel kasutame nendega rääkides kohe õigeid ja täpseid mõisteid. Väikeste esitluste käigus õpitakse tundma laste huvisid ning laiendatakse nende sõnavara, tutvustades näiteks erinevate lindude, loomaaialoomade, sõidukite, putukate ja paljude konkreetsete esemete nimetusi. Laulud ja sõrmemängud ning realistliku sisuga pildiraamatute ettelugemine täiendavad sõnavara.

Tegevused:

  • Igapäevaelu toimingud

Lapsed teevad tavalisi, kasulikke ja eesmärgistatud toiminguid, mis arendavad motoorikat ja koordinatsiooni, iseseisvust, keskendumisvõimet ning vastutustunnet. Kaks peamist valdkonda on keskkonna eest hoolitsemine (sise- ja välitingimustes) ja enese eest hoolitsemine. Kõik ruumis olevad vahendid on mõeldud lastele kasutamiseks. Need on reaalsed esemed, nt klaasist anumad ja portselanist tassid, sest praktika näitab, et lapsed tahavad avastada tegelikku, mitte fantaasiamaailma. Nad jälgivad vanemaid ja täiskasvanuid enda ümber ning soovivad osaleda tegevustes, mida nad iga päev näevad. Lapsed armastavad kasutada maksimaalset jõudu, et teha seda, mida täiskasvanud teevad: koristada, põrandaid pühkida ja pesta, aidata pesu kokku voltida, katta rühmale lauda, pesta pärast sööki oma nõud, kasta ümbruses olevaid taimi jne.

  • Sensomotoorsed tegevused

Meie ettevalmistatud keskkonnas töötavad keha, mõistus ja meeled üheskoos. Paljud tegevused, näiteks mõistatused, õmblemis- ja kleepimismängud, lõikamis- ja liimimisharjutused, treenivad peenmotoorikat. Need soodustavad silma ja käeliigutuste koordinatsiooni ning lapsed õpivad ka kasutama mõlemat kätt korraga. Nende tegevuste abil treenivad lapsed käelihaseid, mis on väga oluline hilisemaks kirjutama õppimiseks. Kõik need tegevused aitavad lastel arendada keskendumisvõimet.

Õpiväljundid:

  • laps valib ise tegevuse ja viib selle lõpule
  • lapsel laieneb sõnavara
  • laps õpib kasutama mõlemat kätt korraga
  • lapsel areneb silma ja käeliigutuste koordinatsioon
  • laps teeb igapäevaelu toiminguid: koristab, pühib põrandaid, peseb
  • laps voldib pesu, katab lauda, kastab taimi jne
  • laps tutvub erinevate sensoorsete materjalidega
  • laps tutvub erinevate helide ja instrumentidega
  • laps kuulab või laulab kaasa lihtsaid laule.

Õppeaja korraldus ja kestvus: 

  • Õppegrupi maksimaalne suurus on kuni 8 õppurit.
  • Tunni pikkus:  90 minutit
  • Õppekeel:   inglise keel
  • Õppemaht:   1 kord nädalas

Alustamise tingimused:

  • Vanus: 6kuud- 3aastat
  • Registreerimine seadusliku esindaja (lapsevanem või eestkostja) poolt läbi meie broneerimissüsteemi www.broneeri.lasteklubi.ee
  • Huviring on tasuline. Info osalustasu kohta on leitav huvikooli koduleheküljelt.

Lõpetamise tingimused: 

  • Osavõtt tundidest

Hindamine ja tagasisidestamine:

  • Sõnaline (suuline õpetaja tagasiside vanemale tunni jooksul ja lõpus)

 

Valides mitu huviringi saab arvel soodustust 10%.

Õe-venna soodustus arvel 10%.

Huviringide tasu on koolituskulu, millelt on võimalik taotleda tulumaksu tagastust.