Robootika
- Lastele vanuses: 3-4 aastat
- Asukoht: Viimsi, Kraavi tee 1
- Toimumisaeg: E 15.45
- Kestus: 45 minutit
- Kordus: 1 kord nädalas
- Juhendaja: Marian Sau
- Hind: 39 €/kuu; 15 €/kord
Programmeerimine ja robootika õpetavad lapsele oskuseid, mida läheb vaja igas valdkonnas, ükskõik kelleks laps tulevikus saada soovib. Noorematele lastele suunatud huviringi eesmärk on äratada lastes huvi robootika ja tehnika vastu ning tutvustada programmeerimise alustalasid. Tundides kasutame järgmisi vahendeid: Lego Spike Essential, Bluebotid, Ozobotid, Intelinod, mTiny, dashid, sphero minid, Matatalab Pro.
Huviringi juhendab Marian Sau.
Õppe-eesmärgid:
Õppetegevuse eesmärk on toetada varajasest east laste digioskuseid läbi mänguliste tegevuste ja tekitada huvi matemaatika ja tehniliste vahendite vastu võttes aluseks riikliku õppekava. Kasutades erinevaid interaktiivseid vahendeid areneb lapsel loogiline mõtlemine, loovus ja innovaatilisus.
Robootika huviringis tutvutakse lihtsamate programeerimisvahenditega ning roboti tööks vajalike osadega. Lapsed õpivad tegutsema juhiste järgi ja olema ise juhendajad. Lapsed tutvuvad programeerimise algtõdedega ning programmeerivad robotid liikuma. Lapsed lahendavad erinevaid ülesandeid nii individuaalselt kui ka meeskonnas.
Õpiväljundid:
3-4 aastased:
SUHTLUS JA KOOSTÖÖ DIGIKESKKONNAS
- Laps teeb digiseadet (sh robootika) kasutades või seda rühmakaaslastega jagades koostööd
- Laps oskab teisi kuulata, oma mõtteid väljendada ja lahendusi välja pakkuda
- Laps küsib täiskasvanu abi (ekraanile ilmuvad teated jäävad arusaamatuks, tundub ebasobilik või häiriv, kui digiseadmed ei tööta)
- Laps suudab tegevuse juures püsida.
- Laps kasutab loogilist ja loovat mõtlemist, probleemilahendamisoskusi
DIGISISU LOOMINE JA PROGRAMMEERIMINE
- Laps salvestab nutiseadmesse digisisu (nt pilt, video, audio)
- Laps kasutab digi- ja robootikaseadmeid heaperemehelikult
- Laps teatab täiskasvanule, kui seade ei ole töökorras või mõni selle detail on kaduma läinud
DIGITURVALISUS
- Laps teab, et piiratud aeg ekraani vaatamiseks on tema enda tervise kaitseks.
- Laps arutleb ja harjutab õpetaja abiga, missugune on digivahendi kasutamise ajal õige istumisasend
PROBLEEMILAHENDUS
- Laps lülitab digiseadet (sh robootika) sisse ja välja
- Laps kasutab erinevaid eakohaseid digiseadmeid (nt fotoaparaat, hariduslikud robotid) ja rakendusi
- Laps suudab joonistel kujutatud õpetuste järgi roboteid kokku panna
- Laps kasutab graafilise kasutajaliidese ikoone (nt ‘mängi’, ‘paus’, ‘peata’, ‘edasi’ nupud)
- Laps on omandanud lihtsamad programmeerimise algtõed
- Laps mõistab robootikaga seonduvat sõnavara
5-7 aastased:
SUHTLUS JA KOOSTÖÖ DIGIKESKKONNAS
- Laps teeb digiseadet (sh robootika) kasutades või seda rühmakaaslastega jagades koostööd
- Laps oskab teisi kuulata, oma mõtteid väljendada ja lahendusi välja pakkuda
- Laps jagab vastutust, on paindlik ja õpib teiste arvamusega arvestama
- Laps küsib täiskasvanu abi (ekraanile ilmuvad teated jäävad arusaamatuks, tundub ebasobilik või häiriv, kui digiseadmed ei tööta)
- Laps suudab tegevuse juures püsida.
- Lapsel tekivad seosed tehnoloogia ja päris elu vahel
- Laps tutvub erinevate tööstiilidega: põhjuse leidmine, ennustamine, tagasiside andmine
- Laps kasutab loogilist ja loovat mõtlemist, probleemilahendamisoskusi
- Laps annab enda digipädevustele hinnangu (nt kasutades pildilisi sümboleid)
DIGISISU LOOMINE JA PROGRAMMEERIMINE
- Laps salvestab nutiseadmesse digisisu (nt pilt, video, audio) ja tutvub lihtsamate töötlemisvõtetega
- Laps teab, et tema loodud sisu eest vastutavad ta ise ja lapsevanem
- Laps teab, et kaaslaste pildistamiseks või filmimiseks tuleb luba küsida
- Laps kasutab digi- ja robootikaseadmeid heaperemehelikult
- Laps teatab täiskasvanule, kui seade ei ole töökorras või mõni selle detail on kaduma läinud
- Laps teab, et tundmatuid programme/rakendusi digiseadmesse ei laadita
DIGITURVALISUS
- Laps teab, et piiratud aeg ekraani vaatamiseks on tema enda tervise kaitseks
- Laps arutleb ja harjutab õpetaja abiga, missugune on digivahendi kasutamise ajal õige istumisasend
- Laps teab, et digi- ja robootikaseadmeid on vaja laadida ja et digitehnoloogia kasutamine kulutab energiat
- Laps teab, et vananenud ja katkine tehnoloogia ei ole olmeprügi
PROBLEEMILAHENDUS
- Laps lülitab digiseadet (sh robootika) sisse ja välja
- Laps kasutab erinevaid eakohaseid digiseadmeid (nt fotoaparaat, hariduslikud robotid) ja rakendusi
- Laps suudab joonistel kujutatud õpetuste järgi roboteid kokku panna
- Laps tunneb robootika terminoloogiat, põhimõisteid ning alusprintsiipe
- Laps tunneb end kindlalt graafilises programmeerimiskeskkonnas ning oskab kasutada lihtsamaid programmeerimise võtteid
- Laps teab, milleks erinevad robotite osad vajalikud on
- Laps oskab kasutada ning teab erinevate andurite tööpõhimõtteid (kindlasti võiks teada järgmisi andureid: puuteandur, heliandur, kaugusandur, valgusandur/värviandur)
Õppesisu:
3-4aastased:
Nooremas grupis osalevad lapsed on eelkõige algaja tasemel robootikas. Ringitundides tehakse tutvust lihtsamate robootikaseadmetega (Beebot, Bluebot, Indie, mTiny, Talebot jne). Enamus neist on ekraanivabad st ilma tahvelarvutita juhitavad. Ringitundide sisuks on enamjaolt mingi probleemi lahendamine, millegi loomine (nt mängualuse disainimine) või muud mängulised ülesanded. Tundide temaatika on lapsele tuttavast keskkonnast (nt aastaaegade või pühadega seotud, loodus, värvused, kujundid, sõidukid jne).
5-7aastased:
Vanemas vanusegrupis osalevad lapsed saavad teada robootika põhilised teadmised ja oskused, mis võivad olla aluseks juba põhjalikumale robootikaalasele tegevusele. Õpilane omandab põhiteadmised robootikas ning erinevates mehaanikasüsteemidest (Lego Spike). Huviringis kasutatakse keerukamaid hariduslikke roboteid, mida osaliselt on vaja juhtida tahvelarvuti rakenduste abil (Dash, Sphero, Spike jne). Laps õpib juhiste järgi roboteid ehitama ning kasutama erinevaid andureid. Laps omandab visuaalse programmeerimiskeele (plokkide tähendused, järjestus, kordustsükkel jne). Lisaks omandab baasteadmised tahvelarvuti ohutu kasutamise kohta (kehaasend, parooli kasutamine, rakenduste avamine ja sulgemine). Enamus tegevusi toimuvad gruppides, seega toetab see meeskonnatöö oskuste arengut ning esinemisjulgust. Huviringi tegevused on ka vanemas rühmas mängulised, kuid pööravad enam rõhku eluliste probleemide lahendamisele ning loovate lahenduste leidmisele.
Vajalikud töö- ja õppevahendid:
- Õppetöö toimub erinevate robotite ja robootikakomplektidega varustatud ruumides. Kasutatakse tahvelarvuteid ning erinevaid robootikakomplekte (LEGO Spike, Ozobot, Bluebot, Sphero Mini ja Bolt, mTiny, Dash, Matatalab Pro, Talebot, Intelino, Indie)
- Loovprojektide jaoks meisterdamis- ja kunstivahendid
Õppeaja korraldus ja kestvus:
- Õppegrupi maksimaalne suurus on kuni 12 õppurit.
- Tunni pikkus: 45 minutit
- Õppekeel: eesti keel
- Õppemaht: 1 kord nädalas
Alustamise tingimused:
- Vanus: 3-8 aastat
- Lapse huvi valdkonna vastu ja registreerimine seadusliku esindaja (lapsevanem või eestkostja) poolt läbi meie broneerimissüsteemi www.broneeri.lasteklubi.ee
- Huviring on tasuline. Info osalustasu kohta on leitav huvikooli koduleheküljelt
Lõpetamise tingimused:
- Osavõtt tundidest
Hindamine ja tagasisidestamine:
- Sõnaline (suuline enesereflektsioon ja suuline õpetaja tagasiside vanemale tunni lõpus)
- Kirjalik tagasiside- (tunnistus) läbitud teemadega kord poole aasta jooksul/aasta lõpus, võimalused eneseteostuseks Robotexil.
Valides mitu huviringi saab arvel soodustust 10%.
Õe-venna soodustus arvel 10%.
Huviringide tasu on koolituskulu, millelt on võimalik taotleda tulumaksu tagastust.